Com enviar queixes, incidències i suggeriments a l’Ajuntament

5 juliol, 2011 | El teu Ajuntament | 72 Comentaris

De tant en tant, els ciutadans transmeten queixes, incidències i suggeriments a través dels diversos canals socials que l’Ajuntament té oberts a la xarxa. Amb la voluntat de seguir oferint el millor servei als ciutadans i ja que l’equip que treballa oferint el servei a les xarxes socials no pot gestionar la majoria de missatges d’aquest tipus que arriben en aquests canals, en aquesta entrada us volem informar del perquè i de quines són les alternatives més adequades.

Per què l’equip de xarxes socials no pot canalitzar tràmits com ara queixes, incidències i suggeriments? Les queixes, incidències i suggeriments són una mena de tràmits que els ciutadans han de fer a títol personal —requereixen identificació personal (nom i cognoms, domicili, DNI o equivalent per a estrangers, objecte de la comunicació, ubicació geogràfica, si escau, i qualsevol altra dada que es requereixi per a la seva localització)— per tal de garantir el servei i mantenir una atenció correcta d’inici a fi. A més a més, per donar solució a queixes, incidències i suggeriments de cadascun dels ciutadans, és necessari donar informació precisa com ara el nom del carrer i detalls, i així poder-ho resoldre amb el departament més adequat, el qual enviarà els tècnics que hi podran posar remei i no uns altres. A més a més, la presentació de les comunicacions haurà de deixar constància de la transmissió i recepció, de la data, del contingut íntegre i la identificació del remitent i el destinatari.

Vegem-ne un exemple: en el cas que un ciutadà fes arribar una queixa sobre un semàfor, seria necessari facilitar l’adreça concreta i una descripció del que li passa al semàfor. Si el semàfor està malmès, hi haurà d’anar un tècnic, en canvi si al semàfor se li ha fos un llum hi haurà d’anar un tècnic d’una qualificació diferent.

Els ciutadans com poden gestionar tràmits com ara queixes, incidències i suggeriments? Per fer arribar qualsevol dels punts esmentats, els ciutadans poden fer servir tres vies: la presencial, el telèfon i internet.

Si s’opta per la via presencial es pot optar per dues opcions: les oficines d’atenció ciutadana (OAC). Els ciutadans que entrin una incidència, queixa o reclamació contra un servei municipal en qualsevol d’aquests dos casos, l’hauran de redactar i entregar-la a les oficines d’atenció al ciutadà i ells s’encarregaran d’acabar la gestió.

Si s’opta per la via telefònica hi ha dues opcions: el telèfon del 010 o el Telèfon de Civisme (900 226 226, gratuït), però cal tenir en compte que en cap cas s’admetran les trucades que facin els ciutadans sense identificació de la línia d’origen. El número de telèfon 010 està emmarcat en un servei d’informació i atenció ciutadana disponible 24 hores durant tots els dies de l’any. El Telèfon de Civisme atén els avisos i les reclamacions dels ciutadans i les ciutadanes referents als serveis de neteja, manteniment i control de l’espai urbà, entre d’altres.

Si s’opta per la via d’internet, el que cal fer és accedir a la bústia de queixes i suggeriments del web de l’Ajuntament. En aquesta bústia s’hauran d’emplenar una sèrie de camps amb les dades de l’usuari, concretar la temàtica de la queixa o el suggeriment i exposar-ho. Per mitjà d’aquest sistema el tràmit el resoldrà un departament o un altre per tal de garantir la millor resolució possible.

En qualsevol dels casos, a petició de la persona interessada, l’Ajuntament lliurarà una acreditació de la recepció de la comunicació i s’hi farà constar la data d’entrada, una breu descripció del contingut i l’estat de tramitació.

Per aclarir qualsevol dubte sobre la gestió de queixes i suggeriments podeu fer arribar un comentari o dur a terme una consulta a través del canal de Twitter del 010, que també té com a objectiu ajudar la ciutadania a resoldre els seus dubtes sobre la ciutat i el que l’envolta.

Actualització novembre 2011: Existeix una quarta via per dipositar queixes o fer arribar incidències i suggeriments a l’Ajuntament, que és a través del mòbil. Existeixen sengles aplicacions de Bústia Ciutadana per smartphones Android i iPhone que podeu trobar als respectius Android Market i Apple Store.

Comentaris

  1. José María:

    La suciedad que existe permanentemente en el agua de la piscina del Parque Princeps de Girona de la calle Lepanto es vergonzosa.
    Sobre todo ahora que por las vacaciones de verano concurren muchos padres con sus hijos, es una fuente de infecciones y potencia criadero de mosquitos, no sé a que genio se le debe haber ocurrido poner tres grandes árboles de hojas perecederas en el medio del agua.

  2. Blog de Barcelona:

    Hola José María, agradecemos que haya dejado su queja aquí. De todos modos, en este mismo post explicamos cuáles son los trámites que el Ayuntamiento pone a disposición del ciudadano a la hora de poner una queja formal y que llegue al departamento o sección encargado de atenderle de la mejor forma posible.
    Muchas gracias.

  3. CarlosMartínez Salgado:

    ¿Por qué la edad de presentación a las oposiciones para la guardia urbana, no las ponen hasta los 45años si la ley lo permite?.Les agradecería que nos den una oportunidad a los cuarentones de barcelona, me encantaría poder pertenecer a ese cuerpo.
    Un saludo muy cordial.

  4. Blog de Barcelona:

    Carlos, puedes hacer la consulta a través de algunas de las vías que explicamos en este mismo post.
    Gracias.

  5. Yanick Sabrina Muñoz Penin:

    vecina de Sants,
    Después de 11 años y múltiples quejas sobre el espacio urbano al carrer priorat s/n solicito una definición de este espacio urbano, y que se de el verdadero uso como espacio verde digno y no lo que hoy en día és: el pipi-can sin recogida del barrio,con todas las consecuencias que conlleva: oleres, espacio degradado y sucio, sin ni siquiera una papelera¡.Propongo como medida de rescate, un huerto ecológico, en donde podamos compartir una forma natural de cultivo. estoy segura que en un barrio como el nuestro, con tan poco espacio verde, no se justifica desaprovecharlo como depósito de excrementos.

  6. CarlosMartínez Salgado:

    Les agradecería que me dijeran a través de que vía de este post puedo hacer la consulta a mi pregunta,después de un buen rato de búsqueda no me veo capaz de encontrarla, he de decirles que yo no soy muy hábil en este tipo de búsquedas.
    Un saludo y muchas gracias.

  7. Blog de Barcelona:

    Hola Carlos, te recomendamos que acudas de forma presencial a una de las Oficinas de Atención Ciudadana. Allí te guiarán y te recomendarán qué pasos debes seguir para dejar constancia de tu pregunta. Te recordamos el enlace con las direcciones de las Oficinas. Selecciona tu distrito y encuentra cuál te queda más cerca: http://ves.bcn.cat/uwbaj
    Muchas gracias a ti por comentar y preguntar tus dudas en el blog.

    En cuanto a tu consulta, Yanick, en el buzón de la web encontrarás el espacio para hacer tu sugerencia en este enlace, en el apartado de “Espacios verdes” http://ves.bcn.cat/ztjjo. Si no, también puedes dirigirte a una OAC. En el enlace de arriba encontrarás todas las oficinas disponibles.
    Un saludo y gracias por comentar.

  8. Sandra:

    Quisiera saber donde poder poner una queja sobre el ruido que producen los camiones de la basura durante toda la noche. Soy vecina del barrio de Sants y aún recuerdo cuando antes pasaba el camión de la basura sobre las 22h y podías descansar durante la noche. Ahora en cambio, con los nuevos camiones y contenedores, no paran de pasar durante toda la noche y el ruido que producen es verdaderamente ensordecedor. Me parece un retraso muy importante por parte del Ayuntamiento, que se supone que es el que tiene que velar por el descanso y la tranquilidad de sus vecinos, y en cambio nos produce todo lo contrario, desvelos y malhumor por la falta de descanso. Gracias

Publica un comentari

Els camps necessaris estan marcats amb *.

*