Preparació, seguiment de contractes i redacció de plecs per a contractes de gestió d'obres i serveis de manteniment
- Adquirir els coneixements i disposar de les eines necessàries per a elaborar els informes justificatius de contractació i els plecs de prescripcions tècniques, i per fer el seguiment i control de la correcta execucció dels contractes d'obres i de manteniment d'edificis.
Tècnic/a | Personal de gestió de projectes
Tots els districtes
Tots els sectors
Tots els organismes autònoms i consorcis
Direcció Llicències i Espai Públic | Totes les direccions de sectors
Edició 1
03.10.2013
10.10.2013
17.10.2013
24.10.2013
31.10.2013
De 10.00 a 14.00 h
Espais de formació.
C/ Escar,1, planta1

- Oferir formació per la correcta tramitació de l’aprovació dels projectes d’obres
- Oferir formació per la correcta tramitació de la licitació dels contractes d’obres i serveis de manteniment, així com de la seva execució fins a la liquidació del contracte.
- Aportar recursos per tal de generar els documents necessaris pels diferents processos, així com eines d’informació i consulta.
- Donar resposta als problemes més habituals que es troben els gestors en aquests tipus de contractes.
SESSIÓ I. Introducció. Aspectes generals i elements comuns
- Normativa d’aplicació: quina és i on la puc trobar?
- El projecte d’obres: tipus generals i elements essencials
- El contracte d’obres i el contracte de serveis de manteniment: elements comuns, principis generals, tipus de contractes, procediments, els criteris de solvència i els criteris d’avaluació, resolució, extinció i liquidació.
SESSIÓ II. El projecte d’obres
- Necessitat de les obres
- Contingut del projecte
- Tràmits previs i documentació necessària per la seva aprovació
- Procediment d’aprovació
- Òrgan d’aprovació
SESSIÓ III. L’execució del projecte. El contracte d’obres
- Necessitat del contracte
- Tràmits previs i documentació necessària pel procés d’adjudicació del contracte
- El plec de condicions tècniques. Naturalesa i contingut
- Elements essencials del contracte
- Aspectes tècnics a incloure al plec de clàusules administratives particulars
SESSIÓ IV. Execució del contracte d’obres
- Les tasques de direcció de l’Obra i coordinació de seguretat i salut
- L’aplicació dels plecs de clàusules tècniques i administratives
- El valor de l’oferta
- L’execució del contracte: control, modificació, suspensió...
- La resolució del contracte d’obres
- Extinció i liquidació del contracte d’obres
SESSIÓ V. El contracte de serveis de manteniment
- Diferències amb el contracte d’obres
- Necessitat del contracte
- Tràmits previs i documentació necessària pel procés d’adjudicació del contracte
- El plec de condicions tècniques. Naturalesa i contingut
- Elements essencials del contracte
- Aspectes tècnics a incloure al plec de clàusules administratives particulars
- Execució, resolució, extinció i liquidació del contracte
Iolanda García
Lletrada dels Serveis Jurídics de la Gerència d'Hàbitat Urbà
Alfons Ortega